Sommarsummering

Slut på cykelbloggandet: jag bjuder er en stunds löparläsning!

Ja internetanslutning saknades i sommarstugan och tur var väl det. Det har varit riktigt skönt att slippa www-stressen under några veckor för att istället ägna sig åt analoga tidsfördriv såsom krocket och fotboll.

Löparskorna fick givetvis följa med på semestern och jag har kunnat avverka 81 kilometer utan att besväras av det gamla löparknäet. Juli blev faktiskt den intensivaste löpmånaden hittils med 15 avverkade löppass.


I vanlig ordning har lugna pass blandats med lite tuffare och det hela har resulterat i att jag numera är 50% vältränad. Jo mycket riktigt, jag har fixat steg två i resan mot en titel som "vältränad". I förra veckan mätte jag upp en 10km-runda i Lysekil och på andra försöket klarade jag 45-minutersgränsen.


Genomsnittsbelastning på måttliga 83%, bara två slag över MAF-tempo.


I ärlighetens namn får jag väl erkänna att jag bara hade 41 hundradelar till godo (klockan stannade på 44:59:59) men det kändes underbart efter 10 kilometers slit i sommarvärmen.



Nu är jag alltså hemma i Lerum igen och med ett drygt halvårs föräldraledighet framför mig blir det spännande att se hur jag pusslar ihop löpträningen.

/ g b g j o g g  - Samir

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0