Tempo på åttan

(Dubbelbloggning idag. Läs allt om helgens träningsläger nedan)

Nyss hemkommen från sommarstugan hann jag knappt slänga in familj och väskor i huset innan det var dags för lite löpning igen.


Det har blivit väl mycket asfaltslöpning de senaste veckorna och det var faktiskt en dryg månad sedan jag besökte stugan i Skatås. Meningen var ju att jag skulle springa lite mer på grus nu när jag blivit medlem i M60 och då får man faktiskt ta sig i kragen och åka in också. Det är allt för lätt att bara slänga på sig löpargrejerna och ge sig ut i närområdet - idag blev det däremot gruslöpning tillsammans med Göteborgs kvällsmotionärer. Förhoppningsvis är gruset lite snällare mot fötter och knän om man jämför med den obarmhärtiga asfalten som Lerums kommun erbjuder.


Stärkt av helgens lyckade tiokilometare försökte jag idag pressa mig en aning på åttan. Tidigare personbästat låg på 35:07 med alternativ start genom skogen a´la Christer och idag gjorde jag försök till en ny toppnotering med korrekt start på platten vid fotbollsplanerna.


De senaste veckornas träning gjorde att jag lyckades kapa 57 sekunder och spurtade glatt i mål på 34:10 vilket innebar 4:25 min/km i snitt. Med detta resultat ligger jag dock cementerad som tvåa i gbgjoggs interna tabell. Jag har fortfarande 79 sekunder kvar till Christers fantomlopp från i våras. Om några veckor hoppas jag ha kapat ytterligare en minut på och kanske kan jag hota CJ innan han är tillbaks efter sin låååååååååååååååååååååååååååååååååånga frånvaro.


Detta var veckans första pass och kategoriseras som medelhård distanslöpning. Nästa pass blir backe/löpskolning alternativt lång intervall - får se vad jag känner för på onsdag.

/ g b g j o g g   - Samir

Kommentarer
Postat av: Christer

Bra jobbat! Skulle tro att den cementen aldrig komma att bränna riktigt så du är säkert snart förbi. Se vad jag känner för på onsdag? Tisdag då?

Tack för att man ännu inte är helt bortglömd.

Undrar om jag inte snart är på gång, det känns nästan så. På gång? På spring förhoppningsvis.



CJ

2008-08-26 @ 06:38:50
URL: http://gbgjogg.blogg.se/
Postat av: Samir

Hehe, nä tisdag blir det vila (eller snarare tapetsering).



Nästa måndag är det september och då förmodar jag att gbgjoggarna drar igång med höstträningen.



ses!

2008-08-26 @ 14:08:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0