Maxpuls med coach

Idag tog Christer ut mig på en kortare löpning i Skatås med två syften. Dels fick han en chans att testa hur de nyinköpta Asics-skorna passar sina slitna fötter och dels en chans att skrämma livet ur mig i en kraftig uppförsbacke. Tråkigare kan man ha på lunchen!

Just denna testbana använde Christer vid sitt förra (enda?) maxpulstest så självklart skulle denna passa även mig.
Ombyte på en blåsig parkeringsplats och sedan rätt in i skogen där 2,3 kilometers uppvärmning väntade.

Christer hoppade av efter halva sträckan för att hinna förbereda coachningen i backen och under tiden skakade jag loss på stigarna. Efter uppvärmningen svängde jag ut på den asfalterade testbanan där en kraftig och lång uppförsbacke väntade:
Maxpuls med Christer

Full fart (max 3:15 min/km) uppför så långt benen bar var chefens order och översatt till min lungvolym innebar det 280 meter innan jag fick motorstopp med 177 i puls.

Kanske finns det 4-5 slag ytterligare att klämma ur hjärtat i tävlingssammanhang men det teoretiska 189 glömmer jag tills vidare. Tack för din insats Christer!


/g b g j o g g - Samir

Kommentarer
Postat av: CJ

Jättesnygg graf.
Fattar inte bara att det stupet bara var en stigning på 10 meter.
Du skrev tidigare om en backe på Lerumsloppet och den är ju för tusan på 50 meter, vojne vojne. Maxpulsa där du.
Ses imorrn.

2008-01-30 @ 22:04:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0