Se upp - dörrarna stängs...

Efter att ha skummat runt bland Anders Szalkais löparprogram en stund insåg jag att jag behövde utöka träningen för att ha en chans att förbättra mina kilometertider.

Sagt och gjort - på med lokförarmössan och lägg 17,7 km bakom dig löd tränarens order för dagen. Eftersom jag var ute igår också så blev det väldigt behagligt tempo denna kväll. Snittfart på 5:49 min/km och en puls på 140 slag (74%).

Lok


När jag väl nådde farstun igen efter 1:42:58 så var jag knappt andfådd men lår och vader värkte rätt ordentligt ändå. Två timmar senare sitter jag i soffan med två nytömda skavsårsblåsor på tårna och mystiskt pirrande lårmuskler. Man riktigt känner hur de aeroba Typ I-fibrerna växer till sig och knäcker Typ IIb-konkurrenterna! Det skall bli gott att krypa ner under täcket nu...


God natt löparvänner!

/g b g j o g g - Samir

Kommentarer
Postat av: slimslender

Fattar inte hur du kan ha så låg puls när du springer både fort och långt. Det är väl bara och inse att du är en vältränad en... ;-)

2008-01-15 @ 18:19:53
URL: http://slimslender.blogg.se
Postat av: Samir

Ja, låg puls går ju igen i alla mina resultat. Slow starter.

2008-01-15 @ 23:05:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0