Back on track!

Succé direkt! Det nya knäskyddet som jag bloggade om igår tog mig hela varvet runt idag utan smärta. Lika snabba som vi är att såga dåliga träningstips får vi nu vara att hissa detta nya hjälpmedel som förhoppningsvis är lösningen på några av våra skadebekymmer.

Efter att ha värmt knät i EM-soffan genom att ta på skyddet redan vid 19-tiden så stack jag iväg på en 5,5'a, samma runda som jag tänkt att prova på i lördags. Ikväll höll det alltså hela vägen och även i kväll blev både fart och puls helt godkända.



  • Sträcka: 5,45 km
  • Fart: 4:50 min/km
  • Puls: 155 slag (85%)


Igår utlovade jag stor uppslutning i Skatås på lunchen men de båda nykomlingarna uteblev och gbgjoggs' grundare tog ett stillsamt besök i klubbstugan efterföljt av lunch. Ingen löpning idag, bara ett break från IT-avdelningens brus för att insupa atmosfären runt löparspåret. På fredag gör vi nya försök att samla alla fyra medlemmar för teambuilding/löpning på lunchen.


/g b g j o g g   - Samir

Kommentarer
Postat av: A<

Grattis till 5.5an utan knäsmärta. Skönt om knävärme var lösningen. Smörjningen kring senfästen och i knät fungerar väl bättre vid högre temperatur, med rätt viskositet.

En lugn lunch i Skatås. Jag hade ju hoppats på ett mottagende någonstans 4.8 km, att ni skulle sträcka på benen i en kort promenad efter lunch för att heja på mig in i mål. I stället mötte jag en stor lös hund. Hoppas du inte blev hundrädd efter mötet med den galna hunden.

Nu får Christer försök hålla sin häl varm så att ni båda är ute på 8an snart. Lycka till.

2008-06-12 @ 07:49:08
Postat av: slimslender

Härligt !

2008-06-12 @ 10:02:31
URL: http://http:/slimslender.blogg.se
Postat av: Samir

Tack för stödet! För tillfället är det Christer som behöver en dos motivatio0n eftersom hans häl inte riktigt svarar på värmebehandlingen. Förhoppningsvis kan kanske skooperationen han bloggade om härom dagen vara rätt.



Regelrätt hundskräck har jag väl inte utvecklat men helt klart tittar jag lite extra när jag passerar en jycke på löparspåret. Det tar nog ett tag innan det lägger sig.





ses där ute!

2008-06-12 @ 10:50:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0