Nytt löpförsök

Tro inte att gbgjogg ligger på latsidan bara för att solen gassar. Igår snörade jag på mig löparskorna för andra gången sedan Göteborgsvarvet. För tio dagar sedan sprang vi ju 5 km i Skatås med halvsvåra känningar i vänster knä under nästan hela varvet.

Nu hade jag varit fri från smärta i en dryg vecka och tyckte att det var dags att känna efter en gång till.

Efter 3,5 km tog resan ny form och övergick i promenad.

  • Sträcka: 3,5 km
  • Fart: 4:35 min/km
  • Puls: 154 (85%)

Denna gång höll det exakt 3,5 km innan knäet gjorde sig till känna och jag stannade därför omedelbart och gick resten av vägen hem. Nu är jag inte så nedlsagen över detta eftersom jag bara vilat ett kort tag. Dessutom kändes löpningen riktigt bra idag; sista kilometern avverkades på 4:15 utan att jag behövde slita särskilt mycket.


Nu väntar ytterligare fokusering på stretching den närmsta tiden och förhoppningsvis klarar jag 5 km vid nästa test.




Sol i sinne!
/g b g j o g g  - Samir

Kommentarer
Postat av: Christer

Bra! Då kan du vara lots och pushare på måndagslunchen. Jag dyker upp på tisdagen efter en välförtjänt måndagsledighet.

Skorna är plastamputerade men hälen smärtar ännu, tyvärr. Men skorna blev faktiskt mycket skönare.

Ses.

2008-06-08 @ 14:42:02
Postat av: Samir

Kul att skotipset gjorde gott! Jag är på heldagsmöte imorrn (får nog inte 2h lunch) och släpper iväg Peppe och CM på egen hand. Peppe skall provspringa mina Asics 1130 imorgon för att om möjligt komma under 6 min/km.



//S

2008-06-08 @ 19:55:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0