Diagnos fastställd

Ville bara som hastigast rapportera att jag under dagen fått diagnosen "löparknä" fastställd av en ortoped.

Christer har ju mumlat om hypokondri i kulisserna och i skydd av mörkret försökt sprida illvilliga rykten om att jag är aningen bekväm, men nu kan jag alltså lugnt luta mig tillbaks och koncentrera mig på att stretcha utsida lår tills återbesöket i nästa vecka.


Annars var diagnosen lugnande eftersom löparknä är en relativt lättbehandlad och okomplicerad åkomma för att sitta i knät. Laser- och värmebehandling och eventuellt antiinflammatoriskt men inga ingrepp behövs. Skulle inflammationen vara svår att komma till rätta med så kan man eventuellt ge sig på behandling med kortisonspruta men eftersom senan (ni minns väl Iliotibialband som går på utsidan av knät och ofta besvärar löpare?) då försvagas så riskerar man att hamna i denna situation:


känsliga läsare varnas!

Planen är att jag skall vara tillbaks i löparspåret i början av nästa vecka.

/g b g j o g g - Samir

Kommentarer
Postat av: slimslender

Skönt att du fått diagnos ! (om man ska va positiv ;-)

En veckas vila låter inte sååå illa ändå. Kan du alternativträna något under tiden ?

2008-03-27 @ 11:05:12
URL: http://slimslender.blogg.se
Postat av: Benet

En vecka låter ju som "ingenting" i mina öron. :-) Skönt med en riktig diagnos som sagt. Stretcha på och lycka till med rehaben!

2008-03-27 @ 12:36:24
URL: http://benets.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0