Morgonjogg & kvällsrusning

Efter en vecka med trassel i halsen krävde benen att få komma ut på lite asfaltsmotion. Upp i ottan och på med löparskorna; en 12,5'a i solskenet ivrigt påhejad av småfåglarna - vårkänslor från topp till tå!!

På hemvägen gick solen i moln och temperaturen kröp återigen ner mot 5 plusgrader. Vårkänslorna tappade jag efter en dryg mil och huttrandes sågs jag småspringa den sista biten.


Frukosten åts med blicken djupt ner i SportTracks och när jag såg att veckototalen bara låg på 12,46 km så såddes ett frö i huvudet. Hade jag inte läst om löparsnillen som körde morgonpass och eftermiddagspass?....


Frö


Vid 20-tiden hade fröet grott till en fix idé och löparskorna åkte på ytterligare en gång. Denna gång var det högfartsträning på schemat och jag gjorde ett nytt försök att spränga 22-minutersgränsen på fem kilometer. Nu kom jag dessvärre in på 22:14 (4:28 i snitt) men jag fortsatte tappert 2,5 kilometer till innan jag stapplade in i värmen igen.

5 snabb 3 slö

Veckototalen har nu putsats till 19,99 km och trots 6 dagars sjukfrånvaro så känns det helt ok i kroppen.


/g b g j o g g - Samir

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0