Söndagskopia

Det gick ner mot nollan runt klockan 05 och fram till löpdags tre timmar senare hade isen inte smält överallt i Lerumstrakten. Alltså fick man koncentrera sig på att inte ramla och slå sig medvetslös eftersom den tidiga morgonen och det otäcka vädret gjorde det ytterst ogästvänligt för en eventuell räddningsaktion. +2 grader och ihållande regn - mums för en nybliven entusiast!

Bortser man från vädret så var dagens löpning en kopia av förra söndagen. Samma sträcka, samma snittpuls, något under MAF, och 1,5 min raskare idag. De lite tuffare partierna då jag var uppe och nosade på fjärde pulszonen är markerade i rött.

LL andra försöket

Sträcka: 10,3 km
Tid: 51:27 min
Fart: 5:00 min/km
Snittpuls: 146 slag (80%)

Nästa gång hoppas jag kunna trycka på lite för att känna efter hur snabbt det kan tänkas gå i tävlingssammanhang. Men då blir det definitivt inte innan frukost för utan bränsle går Samir-motorn ganska knackigt i motluten.

Som nedvarvning hamnade jag framför TVn och hjälpte bröderna Aukland i mål i Vasaloppet. För övrigt låg deras snittpuls mellan 4 och 7 mil på ca 155 slag (84%). Tidigare har sådana siffror inte betytt någonting men tack vare Garmin-kompisen känner man nu lite extra med kollegorna ute i spåret.

/g b g j o g g - Samir

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0