12,5 till kontot

Uppbyggnadsträningen flyter på bra och idag avverkades ytterligare 12,5 kilometer i sub-MAF-tempo.


Som kartan visar så var dagens träning förlagd till området mellan Kattegatt och sjön Mjörn. Passet gick i bäring 50 grader på utvägen och således 230 grader på vägen tillbaks. Jag hade inga fyrar till min hjälp i navigationen idag trots en tidvis tämligen besvärande dimma så jag fick förlita mig till min goda kännedom i dessa vatten.

  • Sträcka: 12,46 km
  • Tid: 1:00:44
  • Fart: 4:52
  • Puls: 80% (146)
  • Kadens: 88
  • I öronen: Midvinterblod av Mons Kallentoft (förresten rena smörjan)
  • Temperatur: 1 plusgrad


Nästa pass väntar redan om 19 timmar så nu därför passade det utmärkt med ett lugnt pass idag.

/ g b g j o g g   - Samir

Kommentarer
Postat av: Lena

Visst är boken dålig. Bättre än Stieg Larsson stod det på utsidan. Nej, vill man bara skrika. Verkar som ett skönt pass i alla fall.

Har aldrig testat att springa med bok? Är det inte svårt att konsentrera sig på storyn?

Trevlig helg!

2008-11-14 @ 16:59:49
URL: http://familytrainingcamp.blogspot.com/
Postat av: Samir

Jo jag nappade också på jämförelsen med S.L. men blev snabbt besviken. Nu ska jag bara ta mig igenom den...



Jag sprang mycket med talbok förra vintern när jag körde regelrätt MAF-träning och det fungerade utmärkt. Men när tempot stegras så har jag ingen chans att hänga med i handlingen. Så talboken får bara hänga med när jag kör lugna pass - allt över 80% puls körs helt "naturellt".

2008-11-15 @ 22:12:40
URL: http://gbgjogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0