Lång vecka

...43 kilometer närmare bestämt. Jag fick ihop fyra pass denna vecka och med det hamnar jag på en andraplats genom tiderna i min egen statistik. Mitt längd-PB ligger på 45 km och sattes i början av januari 2008, övriga veckor har legat runt 30.


Genomsnittspulsen denna vecka är också mycket lägre än på länge, endast 144 slag vilket översätts till 79%. Det märks att jag sprungit och lyssnat på kriminalroman istället för att koncentrera mig på löpningen. Eller är det månne Grötlunkarnas förtänst?




Hur som helst; nästa vecka får talboken stanna hemma och jag försöker istället att öka tempot rejält. Jag hoppas hinna med ett intervallpass, en backträning samt åttan eller milen i högt tempo. Det skall bli kul att lufta lungorna och göra klart för kroppen att det inte blir någon vinterdvala i år heller.


/ g b g j o g g     - Samir

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0