Ett slag per invånare. Var så god!

Hjärtat tycks vara det organ som tjänar mest på löpsatsningen. Medan andra kroppsdelar från tid till annan verkar ha svårt att hänga med så pumpar hjärtat på i maklig takt utan att ta ut sig i onödan. Latmasken innanför bröstet tycks göra allt för att slippa jobba. Vi är rätt lika min lilla pump å jag...




Det här med låg puls verkar vara ett genomgående fenomen hos mig (maxpuls på måttliga 180 slag) men givetvis är jag förvånad att vilopulsen fortsätter sjunka så här kraftigt. Nu har jag kapat 25 slag i minuten på ett drygt år och hjärtat gör nu 9,5 miljoner färre slag per år.


Jag kan alltså bidra med ett slag till varje svensk om det skulle behövas. Hör av er om det skulle bli aktuellt!




En timme på rygg i sängen, lyssnandes till talbok.



/ g b g j o g g   - Samir

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0