Bohusmil och Stenkullenintervall

Sista helgen för året på sommarstället? Jo nu var sommaren definitivt bortblåst i Lysekil och långbyxorna åkte på för första gången denna säsong. Bara 4 plusgrader på natten...

Lördag: Milen med fartökning. Sista 5 km på under 22 minuter, mest på grund av tristess. Det kändes för första gången trist att lufsa runt i MAF-tempo och en ökning till 90% belastning i uppförsbackarna gjorde passet lite mer intressant.


Söndag: Jag har kommit två veckor in i 100pushups-programmet och det var dags för andra kontrollen. I första testet klarade jag 24 armhävningar på raken och nu orkade jag ytterligare 10, en ökning med 42%, ja man får försöka hitta saker att motivera sig med då det känns riktigt långt till 100.
I morgon börjar tredje veckan och då börjar det hetta till ordentligt. En kraftig ökning av antalet repetitioner jämfört med tidigare. Stackars triceps...

Måndag: Stort tack till Henrik för tipset om hur man lättast får tillgång till löparbanor i Lerum. Kvällen tillbringades i mörkret på Stenkullens IP och på schemat stod intervallträning, 6x1000 meter med ståvila. I vanlig ordning rusade jag iväg som en tok första kilometern och detta syns tydligt på bilden nedan.


Snittfarten var 4:02 min/km och snittbelastningen 85,4 %. På andra kilometern var jag uppe och nosade på 96%. Jobbigt jobbigt men intressant att testa formen på en helt slät bana utan förädiska motlut eller hjälpande nedförsbackar.!

Jag kommer definitivt att göra fler besök på dessa banor. Till att börja med skall jag ge mig i kast med riktiga rekordförsök på 5000 m och 10000 m och sen har jag ju ett Cooper-test att följa upp. Men detta var allt för denna helg; tack för visat intresse!


/ g b g j o g g   - Samir

Kommentarer
Postat av: slimslender

Bra jobbat. Kollade in siten 100 pushups som du kör med. Ligger lite i Crossfit anda verkar det som. Verkar perfekt att börja med, crossfit är liiiite svårt att komma igång med annars, även om jag gillar det. Skall göra pushup testet redan idag, det kommer att bli pinsamt.....

2008-09-16 @ 09:42:43
URL: http://slimslender.blogg.se/
Postat av: Samir

Som med alla mirakelkurer så utlovar 100pushups underverk på kort tid. Och jag blev såld! Sex veckor känns som ett lagom långt engagemang och än så länge så hänger jag med i tempot trots blygsamma förutsättningar.





Lycka till med dagens test!

2008-09-16 @ 11:04:06
URL: http://gbgjogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0