Inga sälbyxor

Snörvel snörvel - fortfarande lite krasslig, men vill ändå försöka göra något som kan gagna min löpning. Varför inte besöka närmaste löparbutik och inhandla nåt som gör en lite snabbare?


Med den tanken vaknade jag i morse och familjen hade inget val annat än att följa med och vara smakråd. Äldsta sonen (5 år) hängde med till löparhörnan och hjälpte till att leta nya snabba vintertights att springa i. In i provrummet med de fem som såg vassast ut och sedan var det manekängdags.

Då jag tidigare bara sprungit i vanliga fladdriga vindbyxor kändes övergången till löpartights inte helt bekväm och efter kommentaren "Pappa, du ser precis ut som en säl på benen!" föll valet på något mittemellan.



Detta är alltså Newlines senaste vinterbyxa för löpare och längdskidåkare. Snäv men inte heltight, vindtät på framsidan varmfodrad på baksidan och med reflexdetaljer som standardutrustning. Dessa byxor skall enligt säljaren funka bra mellan +5 och -5 grader och det är ju det normala på kvällstid här i västsverige mellan oktober och april.



I början på nästa vecka har jag förhoppningsvis skrämt bort förkylningen och om vädrets makter är med mig så blir det premiärlöpning med de nya byxorna.

/ g b g j o g g   - Samir

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0