Intervall med graf

Förkylningstider på dagis, förkylningstider hos grannarna. Baciller högt och lågt men löparfenomenet från Lerum håller än så länge sjukdomarna stången. När jag vaknade i morse så var det möjligen lite lite lite rossligt i halsen, men jag tvingade bort tankarna på detta och sköljde bort angriparna med en kopp hett kaffe.


Dagen förflöt i sakta mak med besök på lekplatser följt av bullbak och dagishämtning. Jag är ju föräldraledig denna höst och har massor med tid över att reka nya banor att träna intervall på. Vad jag vet så erbjuder Lerum inga löparbanor till allmänheten på kvällstid så jag får hålla till godo med gång/cykelbanorna och försöka pricka in de planaste delarna av samhället för dessa övningar.


När barnen somnat var det dags för nya försök på lång intervall, 6x1000 meter med en minuts ståvila. De sex kilometrarna skiljer sig åt höjdmässigt och det är förklaringen till de varierande tiderna. Detta blev tredje försöket på samma sträcka, alltså ett perfekt läge för en graf!


Snittbelastningen har vid alla tre tillfällen legat mellan 84,4 % och 84,8% så de tre passen är full jämförbara. Det är med andra ord bara dagsformen och en eventuell konditionsförbättring som skiljer passen åt.


Temperaturen sjunker så sakteliga men ikväll var det 13 plusgrader och fortfarande shortsväder. Jag förmodar att farten automatiskt sjunker när långbyxor och andra vinterattiraljer åker på.


/ g b g j o g g   - Samir

Kommentarer
Postat av: slimslender

Tagit igen det jag missat sedan i juni...Härlig summering av året som gått. Grattis kan man väl säga, eller hur. Jag menar det är en duktig minskning av vilopulsen !

2008-09-12 @ 12:48:30
URL: http://slimslender.blogg.se/
Postat av: Samir

Trevligt att se din signatur igen! Här har väl inte hänt så mycket sedan sist annat än att jag blivit av med mina problem och tränar på ganska bra samtidigt som Christer fått ta långledigt från löpningen pga hälsenorna och eventuellt göra come back i dagarna.



Hörs!

2008-09-13 @ 09:04:51
URL: http://gbgjogg.blogg.se/
Postat av: A<

Bra jobbat! Kaffe och en järnvilja kan hålla de flesta förkylningar borta. Småbarnstider kan vara jobbiga. För mig gäller vattengympa, gym, mycket matoch spa i Varberg denna veckan. Nästa vecka blir det spring igen. Och Christer - jag håller tummarna och hoppas du snart springer i Skatås.

2008-09-15 @ 21:37:15
Postat av: Samir

Vattenjympa och spa låter inte dumt nu när man just varit ute i höstrusket och sprungit - hoppas att du får det trevligt.



Christer skall jag på allvar försöka sparka igång snart.



Hej!

2008-09-15 @ 22:37:59
URL: http://gbgjogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0