Kontemplation i bastun

Nytt besök i Skatås idag för att få se lite folk som omväxling. Löparkvällarna i Lerum tenderar att bli en aning ensamma eftersom jag oftast ger mig ut efter klockan 21 då orkanen (a.k.a barnen) lagt sig.

Även om jag aldrig skulle få för mig att inleda ett samtal med någon av motionärerna på slingan så att det inspirerande att ha en rygg att sikta på när man sliter i spåret. Någon att kämpa emot även om de oftast inte är medvetna om vår inbördes kamp.


Idag gjorde jag en ny ansats mot rekordet på åttan. I fjärran drömmer jag om Christers topptid på 32:51 men huvudmålet är tills vidare att knapra sekunder på mitt personbästa 34:10. Dagens lopp kändes bra från början till slut. En stark inledning med 4:10 min/km i snitt fram tills backarna, sedan medvetet lugnare uppför för att spara benen. På toppen hade snittfarten sjunkit till 4:25 och andra halvan löptes på 4:15 min/km i snitt. När jag korsat mållinjen såg jag att mitt nya personbästa plötsligt var 21 sekunder bättre!

Sporttracks meddelar
Sträcka: 7,78 km
Tid: 33:49 (bara 58 sek kvar nu Christer...)
Fart: 4:21 min/km
Puls: 156 slag (85%)

Vädret denna dag var helt perfekt för mig. 15 grader i luften och ett mycket lätt duggregn som övergick i ihållande regn när jag sprungit färdigt. Alltså blev det full fart tillbaks till M60-stugan för en stunds eftersnack i bastun.


(Vem kvinnan med katten är förtäljer inte denna historia. Men då hon bevisligen haft stora problem med löparknän genom livet hörde hon säkert hemma i stugan)


/ g b g j o g g
  - Samir

Kommentarer
Postat av: Christer

Grattis!

Ja jäklar vad jag längtar till stugan och lite eftersnack. Lite längtar jag till åttan också förstås.



CJ

2008-09-10 @ 07:32:26
Postat av: Samir

Jo åttan har sin tjusning om man bara orkar upp för backarna utan att ta slut. Det är en go känsla att kunna trycka till när det börjar gå nedför och kanske till och med ha krafter kvar till en spurt sista 500 m.

2008-09-10 @ 14:05:17
URL: http://gbgjogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0