Lite snabbare på milen

Jag har tagit det lugnt med löpningen några dagar eftersom förkylningen inte riktigt velat släppa. Jag har varken snuva eller hosta längre men det känns inte riktigt bra i halsen och jag känner mig lite halvrisig.


Men ikväll hade jag tänkt ge mig ut på ett långpass och tjäna in några kilometer. Redan efter 2-3 km kände jag att det inte alls kändes kul att springa långt och istället växlade jag ner för att göra en bra tid på milen.


Så efter att ha inlett första 4 km på 18:40 (4:40 min/km) så fick jag trampa på rätt bra för att komma under 45 minuter som verkar vara min nivå för tillfället. Sista sex gick på 4:22 min/km i snitt och jag passerade mållinjen på 44:49, nytt personbästa med 10 sek!
Som vanligt är det latmasken som sätter stopp för ännu bättre tider, jag fixar ju exempelvis femman på runt 21 minuter och borde kunna göra bättre ifrån mig på dubbla distansen med lite bättre psyke eller eventuellt en löparkompis med lite jäklaranamma. Var är Christer? Ja - han ligger väl på däck någonstans i Medelhavet och lapar sol...



/ g b g j o g g   - Samir

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0