Tungt värre

Ägnade söndagskvällen åt lågintensiv träning. 12,5 km Lerum-Floda tur och retur.

Idag var jag helt ur slag. Benen ville inte springa utan kändes tunga och sega och jag lyckades inte pressa upp pulsen över 76% under första halvan. Efter några kilometer funderade jag starkt på att avbryta och promenera hem, men jag bet ihop och lufsade till Floda i maklig takt.


På hemvägen var jag således lite tjurig och lyckades faktiskt tvinga igång kroppen genom några ruscher i backarna efter 6,25 km.

Hemvägen höll jag MAF-tempo och detta resulterade i 4:41 min/km och därmed får det förra MAF-testet ansese vara helt korrekt.

Dagens pass
Sträcka: 12,46 km
Tid: 59:59 min
Puls: 143 slag (79%)



/ g b g j o g g   - Samir

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0