Nytt PB på milen

Kort uppdatering.

I dag putsade jag mitt PB på 10 km med 7 sekunder. 25 kontrollerade varv på Stenkullens IP och klockan stannade på 41:28. Skönt att kunna pricka av ännu en av årets målsättningar, milen under 41:30.




Återigen var nyckeln ett jämnt tempo i 9,5 km och sedan en spurt där jag klämde ur det lilla som fanns kvar i benen. Herr Garmin hade inte riktigt koll på hur långa varven var och summerade det hela till 10,35 km.

Kvar på listan är nu förhoppningen om en halvmara under 1:33. Förmodligen en mer krävande uppgift än ovanstående bedrift. Om en dryg vecka vet vi mer...

/ g b g j o g g - Samir

Kommentarer
Postat av: cj

Tur man kollar även de mest meningslösa sidorna på nätet. Då får man ju reda på vad som händer.

Gött sprunget tycker vi som bara lunkar åttan!



//cj

2009-10-03 @ 17:12:26
Postat av: gl 5

Lycka till på lördag.

Med tanke på tiden på milen så ska dert nog gå med målsättningen om det inte blåser lika mycket som ifjol. Kolla in denna länk

http://www.studenterna.nu/TRANING/OmvandTab.asp

2009-10-07 @ 11:01:10
Postat av: Samir

Stort tack.

Så om vädret inte är något vidare på lördag så kan jag ju använda tiderna i tabellen.



:)

2009-10-09 @ 08:31:46
URL: http://gbgjogg.blogg.se/
Postat av: Anonym

Fast det känns ju bättre när man klarar det springandes ;-)

2009-10-09 @ 15:49:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0